17 d’agost, 2009

Record de vacances

Hola, amics i companys.

Alguns de vosaltres ja sabíeu que me n'anava de vacances a Japó tot i que, a diferència de l'any passat, no hi anava com a turista. Anava a passar-hi una setmana d'immersió lingüística i a estudiar classes particulars de japonès. Hi posaré uns pocs articles referents al tema.

Comencem dient que em vaig allotjar a casa d'una parella gran, els Yamaki. Vaig tenir una habitació per a mi, prou gran, amb llit (no, no vaig dormir a terra, tot i que sospito que ells sí que ho feien) i aire condicionat. Donada que sóc principiant en l'idioma, va ser una sort que la mestressa, la Tomoko, tingués un nivell d'anglès similar al meu. L'home, en Yoshihiko, també en sabia una mica, però menys.

De Divers
La casa dels Yamaki

La casa (els japonesos prefereixen viure en cases que no pas en pisos) està situada a la "ciutat" toquiota de Shinagawa, barri de Gotanda o, més aviat, Gotanda Oest.

La Tomoko i en Yoshihiko Yamaki.

Cada matí venia una professora a fer-me tres hores de classe. La Yoko Kaneda venia des de Yokohama i, des del primer moment, ens vam avenir molt bé. Continuem en contacte. Ens enteníem en anglès, evidentment. Llevat del primer dia, que va ser una mica de repàs de tot per veure el meu nivell, va decidir que m'ensenyaria matèria nova, els adjectius. Els adjectius tenen la seva "tela" i no s'ensenyen de seguida, com els "comptadors" (enrevessats a més no poder) i els diferents nivells de formalitat del llenguatge.

La Yoko Kaneda, que se n'anava sense que jo li hagués fet la foto. かねだせんせいに あいました。おもしろかった クラスです。きれいな きょうしでした。

Vindran més articles.